:

16 kwietnia 2014

STOLIK

 Witajcie w pierwszym moim poradniku na tym blogu, dotyczącym grafiki. Dziś mam zamiar przedstawić wam prosty sposób na narysowanie stołu. W logo Poradnika są umieszczone ikonki programów takich jak Gimp oraz PhotoShop. W dzisiejszym poradniku użyjemy PS'a, jednak Ci, którzy używają Gimpa, mogą zrobić to samo za jego pomocą. Mam nadzieję że instrukcja stołu nie będzie dla was za trudna.


Rysujemy taki oto stół:
Zaczynamy od zaznaczenia najlepiej lassem wielokątnym kształtu stołu, po czym kolorujemy zaznaczony obszar.
Następnie rysujemy kontury czarnym kolorem pędzla, wybieramy łagodne światło i dostosowujemy krycie według własnych poglądów.
Kolejnym krokiem jest ustalenie pierwszych cieni. Kolory biały i czarny. Robimy mniej więcej jak na poniższym obrazku. Oczywiście rozmazujemy. Ja użyłem rozmazywania, tej kropelki. Łagodne światło i krycie dostosowujemy w zależności od własnych poglądów.
Nasz stół teraz wygląda tak:
Teraz dodajemy kolejne cienie. Coraz więcej. Robimy to samo jak w poprzednim punkcie.
Aktualny wygląd stołu:
Teraz robimy teksturę drewna. Jeśli mamy tablety graficzne, wystarczy że je narysujemy używając nacisku, jeżeli nie, zaznaczamy lassem i kolorujemy czarnym i białym kolorem.
Łagodne światło i krycie według własnych poglądów.
Kolejne warstwy tekstury w innych miejscach.
Łagodne światło i krycie warstwy według własnych poglądów.
Kolejnym krokiem jest zaznaczenie linii, która jest z przodu naszego stoły, kant. Kolor biały. Albo tablet, albo zaznaczenie lassem i pokolorowanie.
Łagodne światło i krycie według własnych poglądów.
Dodajemy jeszcze kilka kawałków tekstury.
Łagodne światło i krycie według naszych poglądów.
 Koniec tworzenia naszego stolika. Wygląda tak po ustawieniu wszystkich własnych kryć.

Nie jest on profesjonalny. Raczej taki już rozwalający się stoliczek. 
Do napisania.
DreamEverNow






15 komentarzy:

  1. Świetny poradnik :) Przyda się do wielu grafik!

    OdpowiedzUsuń
  2. http://zabawa-photoshopem.blog.onet.pl/2011/04/29/stol-2/ Bardzo oryginalnie, brawo! Tego nie spodziewałem się po tym blogu. (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona wzięła tylko kształt tego stołu, resztę robiła sama..

      Usuń
    2. Wszystko robiłem sam. To że nauczyłem się tego tam, nie znaczy że skopiowałem. Jeśli chcesz mogę Ci to nawet w warstwach wysłać ;)

      Usuń
    3. Eh, nie musisz. Po prostu trochę bez sensu, ale jak tam sobie chcesz. Ale tak czy siak, skoro tam się tego nauczyłeś, to mogłeś troche inny stół narysować, a nie kropka w kropke taki sam. ;d

      Usuń
    4. W takim razie, kolejny poradnik będzie całkiem inny ;)

      Usuń
    5. Cieszę się bardzo. :)

      Usuń
    6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    7. Fajnie, że wszystko robiłeś sam. Szkoda, że kalkując z mojej instrukcji sprzed 3 lat. ;)

      ~autorka Zabawy-photoshopem

      Usuń
    8. Właśnie w tym problem. Jaki jest sens robienia poradnika kopiując inny? Może to tylko dla mnie tak wygląda, ale ten biedny stolik jest wykonywany dosłownie na szkicu z oryginalnej strony. Może i rysowany od początku, ale to dalej nie ma sensu...

      Ps. Pozdrowienia dla MWG :)

      Usuń
  3. Super poradnik, jak na twój pierwszy to jest super! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie wszystko wyjaśnione :D stołu jeszcze nigdy nie graficzyłam, może spróbuję ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja opinia zawiera się w tych trzech pytaniach:
    1. Gdzie w tym stole jest głębia? Jakim prawem nogi które są za schowane całkiem z tyłu są w takim samym odcieniu jak te z przodu?
    2. Czemu takie rozpixlowane?
    3. Rozumiem, że inspirowałaś się tamtym poradnikiem, ale żeby aż nawet dokładnie ten sam stół przedstawiać...?

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja tylko dodam, że przydałby się poradnik jak unikać rozpixelowanych elementów...

    OdpowiedzUsuń

Tutaj śmiało możesz wyrazić swoją opinię. Będzie mi niezmiernie miło ;)